Cara Untuk Mendapatkan Pahala Yang Berterusan. In Sha Allah.

Assalamualaikum semua.

Hari tu my Abah tetiba pesan dekat aku suruh tulis benda yang baik2 dekat blog.  Bila orang baca kita dapat pahala, orang yang baca pon dapat pahala.  Setakat ni, alhamdullilah la, huhu kalau sharing resepi tu kira dapat pahala la kot sebab berkongsi ilmu dengan orang kan! HEHE.

So, for this entry, aku nak share cara untuk membuat pahala berterusan , In Sha Allah ;)
Tau x macam mana konsep dia? Kiranya kita buat satu benda baik tu sekurang-kurangnya sekali tapi pahala tu in sha Allah berterusan walaupun kita duk tengah tido ka, goyang kaki ka sampai la kita kembali kepada-Nya.



1. Sedekahkan telekung, sejadah, Al-Quran, tasbih atau peralatan solat pada surau dan masjid.  Get my point here? Bila orang datang masjid/surau untuk solat, lpas tu dia pakai apa yang disedekahkan, in sha Allah   pahala itu pada kita.  Orang yang pergi sembahyang memang xkan putus kan.  Macam tu la jugak pahala kita. In sha Allah.

2.  Kalau xmampu bagi telekung etc tu, jangan risau, kita boleh tolong basuhkan telekung yang sedia ada kat masjid/surau tu. Makcik cleaner kat R&R banyak pahala tu. ;)

3.  Kita boleh sedekahkan duit untuk pembinaan masjid/surau/rumah anak yatim etc.  Duit yang diberikan untuk pembinaan tempat yang baik nie banyak pahala sebab sebahagian daripada pembinaan tempat tu ada duit kita ;)

4. Menderma lah pada yang memerlukan. Contoh mangsa banjir, penduduk gaza, dll. Bila kita ikhlas memberi, Allah beri ganjaran pd kita In sha Allah.

5. For door gift, atau apa2 hadiah yang nak diberi pada keramaian mesti yang dapat mendorong mereka kepada benda yang baik dan ke arah keagamaan. Sekarang famous orang bagi surah Yasin, doa harian as a door gift.

6. Menjual barang yang baik. Contoh butik Cala Qisya menjual baju yang mendorong pembeli untuk menutup aurat bila berfesyen.


Actually, there's many things we can do to gain pahala. Cuma atas kita saja. Nak buat atau x. Bukan susah pon nak dapat pahala. Masa muda nie kena start, sebab mati sekarang xkira tua muda dah.
Remember!
Tarikh kematian kita dah semakin hampir...

0 thinks ....: