Aku Cakap Jujur...#3


" Ketidakupayaan seseorang adalah kelemahannya" - nisya salihin

Ketidakupayaan kat sini bukan maksud kekurangan dari segi mental or fizikal yang orang gelar OKU tu, tapi lebih kepada seseorang itu tak upaya nak buat, bukan xmampu ye, cuma xupaya.

Contoh :

Aku xsuka makan sosej, tapi satu hari tinggal lauk sosej je kat kantin, masa tu lak aku tengah lapa gila, memang xdak pilihan, sama ada aku makan jugak sosej tu atau aku mati dengan air liur kelaparan keluar banyak-banyak.
Jadi aku paksa diri makan jugak sosej itu. See?? Bukan xmampu tapi xupaya nak break the rules, "Aku benci sosej" itu. Oleh itu ketidakupayaan itu kelemahan seseorang. Nampak sangat yang kelemahan itu boleh diatasi sebenarnya. Terpulang pada kita ja. Tak payah harapkan cara mengatasi kelemahan yang sempurna, cukup sekadar kita mencuba dan berani.  Contoh, aku cuba jugak nak makan sosej walaupun aku makan separuh sosej ja sebab lapa memang xdapat tahan dah. Biar cuba daripada tak cuba langsung.

Aku memang banyak ketidakupayaan. Masuk U ni, satu-satu kelemahan aku sedar kat diri aku. HAISH..

Aku xbenci sosej la : nisya

0 thinks ....: