Pertama Itu Keluarga.

Assalamualaikum
Salam global warming.

Panas betul sekarang. 
Aku rasa macam mandi peluh lagi banyak dari mandi betoi.
Paannaasss! Tolong la manusia, tanam balik pokok.

Ok selingan habis.

Weekand kali ni, aku habeskan masa ng family aje.
Angah balik, aku alik, alang xbalik, so p melawat dia kat Matrik Kedah.
Tak dak motif punya entry tapi nak kongsi gak. Teheee.
Ada bonus resepi tau!

Wohohohoho. Sayang gila mereka ini.

Melawat cik alang.

Ya hahaha! Dalam masjid pun nk wat perangai xsenonoh. Orang habis solat, baca Quran
Kami adek-beradek? Hueh.

Bapak yang selalu sibuk.
Adek yang ulat buku.

Aippp! Ibu jugak begini. Ish2! HEHE

Aigooo. Sedap ni resepi dapat kat Kak Hana. ROTI GORENG! EmmmMmmm..

Resepi dia

2 cawan tepung gandum
2 cawan air
2sm butter (aku ikut banyak mana aku suka)
1 sudu kecil garam dan gula
Kaya or peanut or etc
Roti

1. Campur semua dalam satu bekas. Tepung + air +butter + garam + gula
2. Intikan roti dengan kaya atau peanut atau pape ikut suka
3. Celup roti dalam campuran tepung tadi dan goreng! Yummmiiii!!


Ini pulak Aiskrim goreng! Tengok tu meleleh-leleh dia. Sedap ni! Kak Hana ajar jugak ni.

Resipi dia

Roti dengan aiskrim

1. Scoop aiskrim letak dekat atas roti. Jangan sapu satu roti, scoop bagi bulat pastu letak tengah-tengah roti tu, leh bayang tak ni? 
2. Amik sekeping roti lagi, letak atas dia.
3. Amik gelas, tekup roti tadi sampai dua-dua roti tadi melekat. Jadi la bulatan macam dlm gambar.
4. Froze yang dah siap tekup tadi dalam peti ais. Kalau aku, aku froze 1 jam.
5. Dah froze, goreng dalam minyak yang betul-betul panas.

Yang ni xdak resepi, saja tunjuk sebab teringin. Leh didapati di cafe saujana, USM. HEHE

Bersama atasi global warming! : nisya

0 thinks ....: