Gamelan? Apa tu?

Assalamualaikum

Sihat semuanya? Aku?
Alhamdullilah.
Semakin gembira kerna assignment dah xdak. Weeehooooo!!

Meh nak share masa dengan hampa semua. Nak cecita pasal GAMELAN.

Apakah itu? Yaaa!!

Ianya sejenis kumpulan yang bermain muzik yang tradisional. Satu kumpulan yang main muzik itu dinamakan GAMELAN. Got it? Muzik gamelan ni sangat mendayu-mendayu dan ada sejarah dia sendiri, malas le aku nak cecita kat sini. Ni bukan blog Sejarah Form Six ok. Kita cecita ringkas2 aje. Aku sangat-sangat jatuh cinta dengan alunan muzik gamelan ni, sangat unik dan klasik but sometime creepy jugak. Weehahaha. Oleh sebab kecintaan aku yang mendalam terhadap muzik, lalu aku pon meng-apply akan diri ini masuk ke KO-K gamelan USM. Totally awesome dan x menyesal langsung masuk malah mahu lagi, namun apakan daya satu sem je leh amik.  Keciwa.
Eceh. Macam hebat je kan.

Padahal aku main benda ni aje. Benda ni main dia senang lagi dari yang atas tu.

Meet our teacher, Che Mat. Very baik but kadang2 very garang.

Meh tengok peralatan dia. Actually banyak lagi. Tapi yang je la yang mampu nak snap. Alasan. HEHE
Ini sarung namenye.

Ini bonang. Macam dalam pontianak harum sundal malam nok.

Ini benda yang aku main tu. Namenye selemtom. Klasik nok namenye.

Meet my friends pulok. The paling rapat punya kawan gamelan are Suria (baju ijo) dan Kak Iti (baju biru).
The paling best punya kawan lah mereka ni. Suria sangat putus wayarnya haha, funny and bercita-cita nak bukak restoran lauk kampung. Kak Iti yang lovely dan pelakon teater USM. Eehehe.

Cik Farah yang bermain bonang.

Kak Afifah yang cute sungguh plus senyumannya sangat Wow!

And lastly a group photo. Ahhh..dah jadi memori. Sedey. Rindu. Bye2 gamelan's friends!

Tamat sudah. Kamu-kamu semua should try ok main gamelan. Sangat best! No regret.

Kalau ada sebijik kat umah kan best : nisya

0 thinks ....: