Alam Pekerjaan Seronok kah??

Ramai yang cakap. P sekolah rendah, rindu tadika, P menengah rindu sek. rendah. P Universiti rindu sekolah. P kerja rindu belajar.

Tapi aku.
P universiti aku rindu sekolah rendah dengan tadika.
Menengah ---> ok la.
Matriks ---> xlangsung
Aku p mana-mana pun, hidup kat rumah la yang paling aku rindu. (sangat xberdikari). Aku xpedulikk.
Keluarga Salihin ni segala-galanya untuk aku.

Oh. P balik kat alam pekerjaan.
Sejak aku p internship ni, aku rasa sangat enjoy je alam pekerjaan ni Mungkin kerja aku xbanyak. Simple je.
Tapi seronok la. Macam bangun awal pagi. Siap-siap nak p kerja. Geee. Sarapan pagi. Salam mama (abah p kerja awal. Aku baru bangun tido tyme dia p kerja). Pastu drive sorang2 dengan jam jalan, suma kalu nak p kerja. HantaQ anak p sekolah. Sangat seronok. Sampai sekolah, tengok anak-anak beruniform berpusu-pusu masuk kelas, beratur kat perhimpunan. Pastu mengajar, layan anak-anak khas. Bergosip pasal hal orang besar, kahwin cerai, makanan kat kantin mahal la, pasal anak depa, pentadbiran sekolah dan manyak lagi .
Dah tu balik sekolah, tengah hari terik. Mama pesan p beli lauk siap. Singgah kedai, sembang dengan makcik kedai. Balik angah sambut eceh. Hidang lauk. Makan sesama. Sangat seronok. 

Ya.
Itu pun kalau tempat kerja dekat dengan rumah sendiri. Memang best. Balik kerja penat-penat, tengok famili sendiri, hilang suma. Tengok rumah memang terus xjadik nak moody.Memang indah.  Tapi kalau kerja tempat jauh nanti, g mana nasib ku. Memang kena berubah la nisya jadik matang sikit. 

Oh.
Terlambat rasanya nak wish.
SELAMAT HARI GURU!!!

nah gambar-gambarku sebagai seorang guru junior yang xsah semasa menyambut Hari Guru.

hi. cikgu nisya

cikgu-cikgu yang besshh gileerr

sedia nak bertarung bola jaring. WD position.

my team. cikgu team VS pelajar normal team
result: kami menang 10-0 hambik kau.

jamuan.

oh. ni bkn untuk aku tapi untuk cikgu khas sorang nie. dia baru kawin. ni bini dia la suruh bagi. sweet hoh?

ni ah cikgu tu. Selamat Hari Guru Suamiku - bini dia cakap la.

sambutan memang hanggeettt. ketiak memang hanget la tyme nie. panas doi.

habes.
nanti tunjuk gambar anak-anak aku pulak. Depa nak exam dah nie.

menangis terharu tyme nyanyi 'Guru Malaysia' : nisya

0 thinks ....: